Svåra tider, trötta tider

Har varit förkyld och trött den här veckan. Vilket särskilt visat sig på morgnarna då jag inte förmått mig att kliva upp förrän 5 min innan jag börjar. Resultat: En osminkad Kattis med kläderna som låg närmast. Vem bryr sig om kläderna inte matchar, är smutsiga eller sitter bak-och-fram?  Till saken hör att jag har ett jobb med klädkrav, man får inte vara lodis.

Varje morgon har jag lyckats ta mig upp efter att jag tröstat mig med tanken att "jag är ledig på Fredag, då för jag sova". En tanke som även tröstat mig under mina långa arbetsdagar. Men vad tror ni jag får besked idag då, över mail? Jo, att de lagt om mitt schema för Torsdag och Fredag. Resultat: Jag får inte sova imorgon. Inte ens litegrann. Inte alls.

Men man ska inte klaga, inte i dessa svåra tider. Man ska vara glad att man får sova.. ..Oj, jag mena jobba,    jobba.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0