100 saker innan döden - Ishotellet

  
 

En sak alla borde se här i livet är Ishotellet i Jukkasjärvi. Det ligger mitt ute i ingenstans, men är ändå värt ett besök. Varje år byggs hotellet upp och olika isskulptörer skapar de olika rummen. Det anses som en ära att få skapa ett rum. Och far du hit, passa på och de en grogg ur isglas. Kanske inte den godaste, men den kallaste. :D

Hela hotellet är ett konstverk, som ändrar utseende varje år. Så därför kan man se det varje år om man vill. :) Dessa bilder är från när jag var där 2005, dessvärre blir aldrig bilder på is så bra. Så hotellet är mycket mer hänförande än mina bilder. ^^

Kommentarer
Postat av: FLOOSAN

jag med trots att jag är en riktig frysfis

2010-05-20 @ 18:29:41
URL: http://floosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0